|
Respekt
Jan 18, 2010 22:00:16 GMT 1
Post by Aliestor on Jan 18, 2010 22:00:16 GMT 1
Aliestor var kommet for at vise sin respekt for Vlazar, Vlazars afdeling af templet var ikke vildt stort men der var et par offeralterre opstillet. Nogle af dem var ikke gjort ordenligt rent efter dem, Aliestor blev lidt små irriteret over dette om kom til at bande på Xarrim de dødes sprog. Han tog sig selv i i det og kiggede sig omkring. Der var vidst ikke nogen der havde opdaget ham. Hvis de havde opdaget han var en Nekromantiker ville blive smidt for porten med det samme, eller også ville han skulle kæmpe sig ud.
Han fandt et offeralter passende, gjorde det for kødrester der har været ofret. Han placerede et olielys og tænde det med spidsen af sin finger. Han fandt en daggert frem og begyndte at messe
Hvis man lyttede efter ville næsten kunne få mening i det kan sagde: "O Vlazar du... modtag min udmyge gave... kæmp i dit navn... din store gave"
Aliestor knugede amuletten inden han snittede hul i sin arm og begyndte at dryppe blod ned i olielyset, flammen begyndte at sprutte og blev lilla ligesom hans blod. Aliestor messede videre mens blodet dryppede....
|
|
|
Respekt
Jan 18, 2010 22:37:16 GMT 1
Post by sara on Jan 18, 2010 22:37:16 GMT 1
Sara havde aldrig været i templet før, men en gang skulle jo være den først. Hun gik lidt forvirret rundt for at finde Gaia's del af templet. Det gik ikke så godt, flere gange gik hun forkert og forstyrrede nogle der sad og bad. Sara lukkede øjne trak været dybt, mens hun lavt hviskede til sig selv "Kom nu sara du kan godt, så svært kan det heller ikke være"
Hun åbnede øjne og gik vider. Hun gik lidt hen af gang og drejede så til højer. Hun stod i en afdeling hvor der lugtede skarpt af blod, der var også noget der lignede sten border med indtørrede blod. Der sad en ved et af dem og bad.
Sara barkede stille baglæns for ikke at forstyrre, men i det hun drejede rundt kom hun til at vælte en lysestage, der faldt på gulvet med et ordenligt brag.
|
|
|
Respekt
Jan 18, 2010 22:57:25 GMT 1
Post by Aliestor on Jan 18, 2010 22:57:25 GMT 1
Aliestor der var dybt koncentreret for op med et sæt over den skarpe lyd af lysestagen der klirrede mod fliserne i templet. Kan skulle lige til at skælde ud da han fik øje på Sara.
Hætten på Aliestors mørke kåbe faldt ned bagved og blottede hans ansigt, man kunne virkelig ikke se på ham han var over 80, da han stoppede med at ældes da han blev 18. Hans sendte et vredt blik til Sara over at have forstyrret ham, han blod røde brændende øjne stoppede dog med at brænde da han så at det var en køn ung lyshåret højelver det havde forstyrret ham.
Han lukkede såret med flammen fra olielyset hvilket så ud til at været ret smertefuldt men Aliestor lod sig ikke mærke af det.
Aliestor gik hen i mod Sara og spurgte med en falsk varm og blød stemme: "Er der noget jeg kan hjælpe med? Er du kommet for at bede til Vlazar for at give dig styrke til at fortsætte den uendelige kamp mellem godt og ondt? Man behøver ikke være ondt for at bede til Vlazar" Aliestor grinte og smilede..
|
|
|
Respekt
Jan 18, 2010 23:30:32 GMT 1
Post by sara on Jan 18, 2010 23:30:32 GMT 1
Sara gøs da hun så vreden i Aliestor's øjne, men blev fascineret af de røde øjne. Hun bukkede sig ned og samlede Lysestagen op , for ikke at han ikke skulle se, at hun rødmede.
Sara skulle til at sige noget til Aliestor da han lukkede såret med olielyset men da han ikke så ud som om det gjorder ondt, lod hun være.
Sara rettede sig lidt op og så Aliestor lige i øjne "Undskyld jeg forstyrrede dem. Men jeg er vist fejet vild jeg skulle finde Gaia's tempel, ved de hvor det er?"
|
|
|
Respekt
Jan 18, 2010 23:45:37 GMT 1
Post by Aliestor on Jan 18, 2010 23:45:37 GMT 1
"Af sikkerhedsmæssige grunde burte du ofre Vlazar og undskylde at forstyrre hans tilbedere, det ikke klogt blive uvenner med Vlazar" Aliestor lavede en gestus med armen imod de andre i lokalet. Aliestor gøs ved tanken om hvad der kunne ske med Vlazar imod en.
"Der er en teresse tildelt tilbedelse af Gaia i den anden side af templet, jeg kan godt vide dig vej.."
|
|
|
Post by sara on Jan 19, 2010 0:07:37 GMT 1
Sara så fra Aliestor arm, han lige havde lukket med lyset, til sin egen og knep øjne sammen om bare at tænke på at skulle lukke sit sår på den måde. "altså jeg er ikke så meget til det med at skære i mig selv. Men bryder mig heller ikke om at have en gud i mod mig"
Sara gik hen til det alter hvor Aliestor, havde bedt. hun tog sin daggert frem og stak sig selv i tomelfingeren og holdte det hen over lyset, der kom et par dråber ud "undskyld jeg forstyrrede en at deres tilbeder" hun nejede foran alteret, sutede på sin finger og gik så ned til Aliestor.
Da hun kom der hen rakte hun hånden ud "mit navn er Sara Annasdatter, og de må meget gerne vise mig hen til Gaia's teresse"
|
|
|
Post by Aliestor on Jan 19, 2010 0:19:22 GMT 1
"Egenlig burte du også undskylde de andre i lokalet, og for at forstyrre freden i lokalet" Aliestor grinte igen "Jeg tror på at Vlazar er glad for at du viser ham, i det mindste noget respekt" Aliestor smiler.. "Mit navn er Aliestor mit efternavn er hemmeligt" Sagde Aliestor og blinkede med det ene øje. han rakte hånden mod Sara og pegede men den anden "Lad mig følge dig der hen.."
|
|
|
Post by sara on Jan 19, 2010 0:30:49 GMT 1
Sara smilede. Og så hen på de andre i lokalet der sad og bedte, en imellem var der en eller to som skulede hen til den "Det burde jeg nok men tror heller ikke Gaia bliver så glad for at jeg begynder at bede til en anden" Hun tog Aliestor's hånd og gik med ham.
Hun holdte diskret øje med hvor de gik hen, så hun havde en chance for at kunne finde tilbage igen. "Hvordan kan det være deres efternavn er hemmeligt, de er vel ikke efter lyst?" Sara sente ham et skævt smil. De kom fordi nogle kalk maleri, af hvordan jorden er blevet skabt og guderne kamp, mod hinanden. her standsede Sara for at kigge lidt nærmer på dem.
((Til jer begge to: Husk at i skal skrive minimum 4 hele linjer pr. post. -admin))
|
|
|
Respekt
Jan 19, 2010 14:02:18 GMT 1
Post by Aliestor on Jan 19, 2010 14:02:18 GMT 1
De gik hen af en lang gang med et åbent tag, hvor solens ståler stod ned og bade alle in rummet. "Nede for enden her er teressen, de har at lave plads til så mange guder så muligt her så det er lidt sjovt indrettet" Aliestor holdt en kunstpause "Jeg ved faktisk ikke om jeg er efterlyst, jeg tror mere jeg er regnet for at være død, mit efternavn er Sanguis..." Aliestor vidste ikke hvor meget Sara vidste om hans slægt så hvis ikke hun spurgte så ville han helst holde sig fra at fortælle for meget. Af en eller anden grund havde han ikke en trang til at flå hendes indvolde ud af kroppen, han kunne ikke helt forklare det *Nok fordi hun er elver* tænkte han....
|
|
|
Respekt
Jan 19, 2010 15:38:08 GMT 1
Post by sara on Jan 19, 2010 15:38:08 GMT 1
Sara nød solens stråler på anesigtede, de var dejlig varme i forhold til de kolde marmor vægge.Det var dejligt med noget frisk luft, hun trak vejret dybt ind for at få renset lungerne for lugten af blod. "Aliestor sanguis" Sara smilede "det er et flot navn, det lyder næsten kongeligt" Sara fik et tænksomt ansigtsudtryk *Kunne han måske hjalpe?*
Da de kom hen åbningen ud til teressen standsede Sara op og så på Aliestor. "Venter de ikke her? er ikke sikker på jeg kan finde tilbage." Uden at få svar gik sara ud på balkongen med næsten dansene skridt. Når man trådte ud på balkongen vår det grønt over det helle, der var statuer af forskellige dyr spredt rundt på teressen i midten af det helle stod en fontæne, med en statue af en kvinde der var dækket af blade og med en bue i højer hånd og et pilekogger på ryggen.
Sara fandt en halskæde frem og Begynde at synge en hymne til Gaia med en smuk ren og klar stemme.
|
|
|
Respekt
Jan 20, 2010 14:14:14 GMT 1
Post by Aliestor on Jan 20, 2010 14:14:14 GMT 1
Aliestor stod lidt i åbningen og betragtede Sara før han fandt en pose med aske frem, han gik målrettet mod en statue af en drage. Han tog hånden ned i posen og begyndte at stryge aske over dragens hoved: "Jeg respektere naturen og naturens regler.. bøjer den dog til med egen vilje, for min egen sag.. Tilgiv mig O Gaia for mine synder.. Jeg vil synde igen og igen be om tilgivelse..." Aliestor messede så lavt og på Arkans at det var svært at høre hvad han sagde....
|
|
|
Respekt
Jan 20, 2010 23:44:56 GMT 1
Post by sara on Jan 20, 2010 23:44:56 GMT 1
Da Sara var færdig med synge hymnen til Gaia, sad nogle minuter i sin egen verden og stirede ned på sit spejlbillede i vandet, hun tog en tot hår, som var faldet ned foran øjne og støj den om bag øerne. Sara lænede sig lidt længer ud over kante, og samlede en lille bille op der lå i vandet og var ved at drukne. hun gik hen til der hvor der voksede noget græs, bøjede sig ned og sat billen ned. men skyndte sig at rette sig op da hun opdagede at blussen var krøbet op, så man kunne se nogle af de ar hun havde på rygge. Hun kiggede hen mod Aliestor *Jeg håber ikke han så det* Sara skyndte sig at hive helt ned i sin bluse og gik over mod Aliestor som så ud til at stå at snakke med en statue som vist nok skulle forstille en drage.
|
|
|
Post by Aliestor on Jan 23, 2010 0:22:22 GMT 1
Aliestor stoppede da Sara kom nærmere, han fik pludselig en sær lyst til at rive hende i småstykker og spise hende *Jeg spiser ikke elvere!* råbte han til sig selv inde i sit hovede.
han vendte ryggen til hende og sagde: "Jeg bliver nødt til at gå.. jeg har det ikke så godt.. må spise.. rådt kød."
Han begyndte still og roligt at gå ud af døren til teressen og videre ud i det store rum med ovenlys, han satte farten op. "Lad som ingenting og tag det roligt" sagde han til sig selv lidt for højt, hans hjerte bankede i takt med hans puls, han fik svære og svære ved at bevare overblikket.
|
|
|
Respekt
Jan 25, 2010 12:57:00 GMT 1
Post by sara on Jan 25, 2010 12:57:00 GMT 1
Sara stod forbløffet tilbage, hun så hen på en statue af en ulv der var stivnede i et jagt hyl og sagde til den "hvad skete der lige med ham?" Hun vendte sig mod statuen af Gaia, bukkede og begyndte at gå hen mod åbning til teresen. hun standede ved statuen af dragen og så grundigt på den, men hun kunne ikke se der var noget galt med den. *Du burde nok have set at han ikke var helt rask* tænkte hun for sig selv mens hun gik vider hen mod åbningen.
|
|
|
Respekt
Jan 25, 2010 15:56:52 GMT 1
Post by Aliestor on Jan 25, 2010 15:56:52 GMT 1
Han kiggede tilbage og så Sara: *Aliestor du spiser altså ikke hvem som helst!* han kiggede frem og så tilbage igen før han satte farten op. Det irreterede ham at han havee så dårlig kontrol over sig selv, sandheden var den at han væmmes ved sin lyst til at spise indvolde. *Hvis nu jeg spiser noget andet, måske er det en kro i nærheden. Hvis nu jeg venter her sp kommer Sara nok ud lige om lidt så kan jeg spørge hende* Han var trods alt lidt nysgerrig da der ikke var så mange elvere i byerne. Han satte sig på en bænk hvor han kunne holde øje med døren, han lænede sig tilbage og nød solen.
|
|