|
Post by sara on Feb 8, 2010 11:00:53 GMT 1
((Fortsat fra Den flydene tynde))
Sara skyndte sig at hoppe ned, og glemte helt hendes ben, lige ind til hun landede og der gik en skarp smerte op igennem benet på hende. Sara humpede hen og satte sig på en sten med hovede ned mellem benene. "Næste gang du skal finde en flugt mulighed kan du så ikke fremtrylle en hest eller noget i den retning" Sara så op, men måtte buge under for kvalmen, hun nåede lig at vende sig rundt og komme om bag stenen. Da hun rejste sig igen, var hun lig bleg i Anesigtede. Sara så sig rundt "hvor er vi henne?" hun spejdede ud over landskabet "det ser ud som om der ikke kommer mennesker her særlig tit"
|
|
|
Post by Aliestor on Feb 8, 2010 11:36:22 GMT 1
Aliestor rystede på hoved over Sara ikke særligt kvindelige opførsel *Luftsyge* tænkte han for sig selv. "Du burte altså ikke hoppe rundt på det ben, såret springer bare op igen. Det burte faktisk syes men det var hurtigst at brænde det for at du ikke skulle miste for meget blod."
Aliestor sagde så lidt lavere "Hvorfor jeg hjælper dig ved jeg faktisk ikke, jeg kan vel godt lide at have kønt selskab."
"Det er en lille forladt vinplantage, stedet har været forladt i et år vil jeg tro, skal vi tjekke huset?"
Aliestor gik hen til Sara og undgik at se efter hendes bræk, han rækte hende en hånd for at hjælpe hende op, et skelet gik hen til hendes anden side for at støtte hende der.
|
|
|
Post by sara on Feb 8, 2010 23:21:29 GMT 1
Sara tog Aliestors hånd men, hun tog ikke i mod hjælp for skeletede. Da hun var kommet op og stå humpede Sara hen til en af de visne træer, hun brækkede en gren af der så ud til at kunne holde hende. Sara prøvede den og det gik. " så kan vi godt gå"
Sara begyndte at humpe over mod hytten med grennen som stok. "Ja hvorfor hjælper du mig, det plejer din slags da ikke" sara skævede ned mog Aliestors hale.
De kom til huset var det helt forladt og skoder for alle vinduer og døre.
|
|
|
Post by Aliestor on Feb 8, 2010 23:35:32 GMT 1
"Vi vælger jo ikke hvad vi er født som..."
Det var så tydeligt at høre Aliestor havde mere at sige men han tav og støttede stadig Sara selvom hun havde taget en pind at støtte med selv.
"Du burte få tjekket benet.. Der er en by ikke så langt her fra hvor du nok kan få den korrekte hjælp.. Ellers kan vi måske finde noget i huset til at lægge en ordenlig bandage, måske finde nogle urter og lave et omslag.... Ærligtalt er det ikke lige mit expert område"
Aliestor ville ikke snakke om hvad han var så han snakkede om Sara sår i stedet for..
|
|
|
Post by sara on Feb 9, 2010 12:51:59 GMT 1
Sara så sig om for at se om der var en af skodderne der sad lidt løst. Hun fandt et skod som let kunne rives løs og det så ud som om der var en dør, Sara begyndte at hive "Jeg har lidt forstand på urter men det er mest dem der bor i skoven og der ser ikke ud til at der er nogle lige i nærheden" Sara måtte holde en pause så hun kunne stille sig sådan at benet ikke gjorder så ondt. Hun prøvede at hive igen og den gik af.
Sara satte sig ned og mærkede ned på benet, hvor såret var da hun tog håndene op var der blod på den, Sara bandede lav meldt "tror du bliver nød til at bære mig ind eller finde en form få forbinding." Sara så op på Aliestor.
|
|
|
Post by Aliestor on Feb 9, 2010 14:04:00 GMT 1
"Jeg har været her før så jeg kan sige der er mere brugtbart land nede ved byen, der gror nok flere urter.. Du har nok ret der"
Aliestor tog den ene arm under Saras ben og den anden bag hendes ryg og løftede hende op i en enkelt bevægelse, han skubbede døren op med den ene fod og fik ind..
Hytten var ikke så vildt stor men den var trods alt inddelt mere eller mindre i 3 sektioner, køkkenafdeling, allerum-stue og så var der en dør ind til et soveværelse.. Aliestor gik direkte efter soveværelset og lagde Sara i en den store seng. han satte sig ved siden af hende i sengen og brugte en hånd til at fjerne noget af hendes hår fra hendes pande, han kørte sin hånd fra panden ned til hendes kind
"Du behøver ikke at bekymre dig om hvorfor jeg hjælper dig, hvor mærkeligt det måske end lyder kan jeg faktisk godt li' det"
Han rejste sig op og var på vej ud af rummet for at tjekke køkkenet..
|
|
|
Post by sara on Feb 9, 2010 14:41:50 GMT 1
Sara lukkede øjne da Alistor kørte håndene over hendes ansigt og sukkede dybt.
Lige inde Aliestor gik ud af værelset satte hun sig halvt op i sengen og så på ham "Aliestor" Sara holdte en lille pause og så ned hun trak vejret dybt og så og igen "jeg er glad for du gider at hjælpe mig og ved ikke hvorfor men jeg stoler på dig"
Sara lagde sig ned igen, benet gjorder mere ondt nu, "Vi skal finde noget, Røllike og også skal vi også have noget Allantoin" Sara bed tænderne sammen *Jeg må nok heller gå med ud for at finde dem* tænkte hun for sig selv, hun begyndte at rejse sig i fra sengen for at gå med ud i køkkenet.
|
|
|
Post by Aliestor on Feb 9, 2010 15:06:46 GMT 1
Aliestor sprang rimelig hurtigt tilbage til sengen og prøvede på at få Sara til at blive liggende.
Sara, jeg ved godt elvere er selvstændige, det der er latterligt. Du skal ikke gå på det ben før jeg finder noget at forbinde det med, og går det helt galt bruger jeg mit eget tøj"
Han forlod rummet rimeligt hurtigt igen og begyndte at larme i de andre rum først med gryder, potter og pander. der efter hev han skuffer ud af en kommode der stod og fandt en sy skuffe, han tog hele skuffen med ind til Sara. Han satte sig på sengen med skuffen på skødet
"Se så her, jeg tror der har boet en kvinde der syede sit eget tøj her, for der nål, tråd og stof til at lave en ordenlig forbinding..."
Han tog stoffet fra skuffen og satte skuffen fra sig, han rev stoffet i stykker så han havde et mindre stykke i hånden. Aliestor vendte sig om mod Sara og satte sig lidt tættere på. han tog fat under hendes dårlige ben og drejde det forsigtigt så det hvilede på hans eget lår. Han begyndte forsigtigt at undersøge såret med kluden.
|
|
|
Post by sara on Feb 9, 2010 15:26:41 GMT 1
Sara sad og surmulede over at blive efter ladt i soveværelset, Hun lå lidt og kiggede op i loftede, men hun satte sig hurtigt op igen da Aliestor kom ind igen. "Kender du det her hus?"
Sara så til mens Aliestor begyndte at kigge på hendes sår, Hun lagde mærke til sy skuffen han havde med ind. "Du skal huske og brænde nålen så der ikke kommer betændelse i såret, og det ville altså være bedst hvis du kunne finde nogle urter der kunne standse blødningen." Sara greb fat i den pude der lå på sengene så hun havde noget at bide i hvis det gjorder ondt.
|
|
|
Plateau
Feb 12, 2010 13:23:48 GMT 1
Post by Aliestor on Feb 12, 2010 13:23:48 GMT 1
Aliestor kærtegnede forsigtigt Saras lår for at få hende til at slappe mere af "Tja, det ser altså ikke særlig godt ud, du skulle absolut springe rundt lige efter jeg havde brændt såret sammen og fået det lukket." Aliestor sender Sara et irriteret men dog bekymret ansigtsudtryk. "Hvis du kan forholde dig lidt roligt kan jeg forsøge at rense det og fjerne det brændte skorpe som ikke duer mere nu hvor det er sprunget op" "Giv mig en beskrivelse af de urter du gerne vil have, for at behandle det her så skal vi bruge nogle som: lokalbedøver, renser, stopper blødning og den slags. Hvis der er nogle i området kan mine små hjælpere bringe dem tilbage. Jeg tror det er bedst jeg bliver her og holder øje med dig..." Aliestor smilede, det passende ham udemærket at våge over hende. Det han havde mest lyst til var at passe på hende, hvorfor vidste han ikke helt.
|
|
|
Plateau
Feb 13, 2010 10:18:27 GMT 1
Post by sara on Feb 13, 2010 10:18:27 GMT 1
Sara sukkede dybt og lænede sig tilbage i sengene. Men der gik ikke længe før hun måtte se hvad Aliestor lavede, " Dine hjælper kan de finde ud af det?" Sara så skeptisk på Aliestor. "jeg må nok heller gøre det selv"hun gjorder mine til at rejse sig for sengene. "Rølliken er en høj plante med mange små krøllede blade, som er lancetformede. Den har hvide blomster som sider tæt sammen"
Sara så på sin skjorte som var blevet revet op i kampen på kroen. *shit det havde jeg helt glemt* Sara tog nået sy tråd og en nål, "går du ikke ud mens jeg syer min skjorte?" Sara så på Aleistor "og jeg skal nok lade være med at begynde at hoppe rundt"
|
|
|
Plateau
Feb 14, 2010 18:29:12 GMT 1
Post by Aliestor on Feb 14, 2010 18:29:12 GMT 1
"Hvordan vil du gøre det selv uden at støtte på der ben? tyngdekraften er ikke ligefrem din ven lige nu.." Aliestor på anstrengt på Sara. *hvis der bliver meget mere vrøvl med efterlader jeg hende* kunstpause... "de er nok ikke så hurtige til at finde dem som du ville være men de bliver ved til de finder urterne.. Du burte ikke være alene når du har midstet så meget blod, så jeg tjekker nok op på dig om lidt" med disse ord forlod aliestor lokalet. Hans hjælpere ledte lystigt videre, dragen rekonoserede mens skeleterne gik mere i dybten, det var mere effektivt end man skulle tro
|
|
|
Plateau
Feb 15, 2010 23:30:45 GMT 1
Post by sara on Feb 15, 2010 23:30:45 GMT 1
Sara sukkede og lagde sig tilbage i sengene "jeg skal nok lade være med at rejse mig" hun så surt på Aliestor da han gik ud af døren.
Sara så rundt i værelset, sengene stod i midten af lokalet op af den ene væg stod en stor komode, den så ud til at være af eg, den så ikke ud til at den var lige til at flytte. Mod den anden væg henne i hjørnet, stod et lille skrive bord og en stol. *hvem har mon boet her?ud over jorden uden for er tør, virker det da ellers som et dejligt sted.* Sara rystede lidt på hovede af sig selv *det kunne være meget flot sted hvis den lå på et mere frugtbart sted* Sara lukkede øjne og lagde sig godt til rette, hun var begyndt at føle sig træt. Sara kunne høre Aliestor rode rundt i nogle af de andre rum, hun blev helt varm af at tænke på han var der og passede på hende *Jeg håber ikke han går* Med den tanke i hovede faldt Sara i dyb søvn.
|
|
|
Plateau
Feb 16, 2010 12:43:41 GMT 1
Post by Aliestor on Feb 16, 2010 12:43:41 GMT 1
Det var flere timer siden Sara faldt i søvn. I den tid havde Aliestor overvejet situationen, har indså at han var villig til at blive ved hende til hun kunne klare sig selv. Han forstod ikke han var så god mod hende. Måske havde det noget at gøre med at hun var det første anstændige væsen han havde sammen med i lang tid.
Han havde tjekket op på hende flere gange, lagt en hånd på hendes pande for mærke om hun var ved at få sårfeber, men han kunne ikke mærke noget. Da hans egen krop var mellem 40-42 grader varm var det nok derfor.
Ud over at tjekke op på hende havde han kogt suppe på rødder og andet godt han fandt i området. Han havde prøvet på at få fat i noget kød men hans jagtevner var ikke specielt gode. Så han sad nu ved siden af Sara i sengen og fumlede med en fælde der skulle kunne fange en hare eller kanin.
Duften af urte og rodsuppe bredte sig i lokalet....
|
|
|
Plateau
Feb 16, 2010 13:11:22 GMT 1
Post by sara on Feb 16, 2010 13:11:22 GMT 1
Sara strakte sig og gabt, da hun trak vejret ind kunne hun lugte rodsuppen, det gik op for hende hvor sulten hun var. Sara åbnede øjne og så Aliestor var ved at lave noget der vist nok skulle være en snarer. Hun kunne ikke lade være med at smile, for det så ikke ud til at gå så godt.
Sara satte sig op i sengen "Skal jeg hjælpe dig med den der?" hun så ned på snaren i Aliestors hænder " det er jo ikke mine hænder der er noget galt med" Hun så op på Aliestor og smilede, hun tog snaren ud af hans hænder. Sara begyndte at binde de knuder op han havde bundet og lave nogle nye. "Din mad dufter godt" hun trak vejret dybt ind og ud igen. hun rakte snaren til Aliestor "den her skulle gerne virke"
|
|