|
Post by sara on Feb 19, 2010 2:18:17 GMT 1
Sara vågnede op nede på køkkene gulvet, hun rejste sig op og tog sig til hovede *Hvad er der sket? det sidste jeg husker var jeg fandt en ring også fik jeg det dårligt* Sara skyndte sig hen for at rør i grydene med urtene "den kunne nu godt bruge noget mere stivelse men vi må klare os med det der er i planterne" hun svingede grydene væk fra ildstedet. Sara vente sig om da der ikke kom noget svar, hun havde slet ikke set at Aliestor ikke var der. "Aliestor hvor er du?" hun ledte alle steder i huset, hun opdaget pludselig at dragene heller ikke var der da hun så ud af et af stuens vindue, "det var godt nok kønt så har han bare efter ladt dig alene her op" Sara gik verdt hen til døren *det kan godt være mænd er nærtagende og stædige der findes men der skal da ikke meget til at få hans pis i kog* da hun åbnede stod der to skelletkirger uden for *og jeg har også fået dørvagter på, der kan man bare se* Sara smækkede hårt døren efter sig.
Hun gik ud i køkkenet og mærkede på det opkog hun havde lavet af urtene, det var lungtene "hmm det kan nok bruges" sagde hun til sig selv. Sara bgyndte at rive nogle lange strimler af et lagn, hun havde fundet i værelset. Sara lagde nogle af stykkerne i blød. Hun satte det sårede ben op på stolen og trak kjolen godt op så der ikke ville komme noget på den. også begyndte hun at skære det gamle bandage af of skifte det ud med nogle af de stykker der lå i blød, hvor efter hun viklede nogle at de tøre rundt om....
|
|
|
Plateau
Feb 21, 2010 20:04:29 GMT 1
Post by Aliestor on Feb 21, 2010 20:04:29 GMT 1
Aliestor havde lige haft brug for at køle ned, hans temperament og hans amulet var virkelig en dårlig kombination. Nogle var det som om amuletten påvirkede hans humør, gik ham til at dræbe. Dog ville han aldrig kunne være sikker da han havde et naturligt instinkt for lemlæstelse og sådan noget.
Han havde dog brugt tiden godt, sulten og gal havde han fået amok i skoven. Efter at have skræmt alle dyrene væk havde han ved hjælp af sin dødsdrage skræmt en flok hjorte op og fra Dragen havde han sprunget ned og revet en hjort omkuld og sat tænderne i halsen på den. Derefter havde han spist den indvolde.. Efter en periode hvor han fortrød sit angreb på naturen var han faktisk faldet ned og blevet helt rolig, han havde renset dyret op og fået det til at se ud som om han bare havde fjernet indvoldende.. På turen tilbage havde han fundet en eng med vild spelt, han 2 ne, en favn i omkreds før han var vendt tilbage.
Han havde det ret godt med sig selv i det han gik gennem døren, med en hjort over skulderen og 2 store ne i den anden hånd, han smilede stort....
|
|
|
Post by sara on Feb 23, 2010 0:34:51 GMT 1
Sara havde stået lidt i sin egen verden da Aliestor kom vadene ind af døren, der gled et overraskene udtryk hen over hendes ansigt da hun så hjorten og det to dunder ne. Hun stod stadig med bennet op på stolen og kjolen sidene helt op om lårene, da hun opdaget det skyndte hun sig at binde enderne på forbindingen sammen. Hun satte sin fod ned på gulvet igen og rettede kjolen for folder. Sara var helt lettede så havde han alligevel ikke bare forladt hende her oppe.
Hun så glad op på Aliestor, "hvor er jeg glad for du er tilbage" hun gik hen til ham for at hjælpe ham af med dig to bund ne. Da hun tog dem fra Aliestor og bar dem ud i køkkenet og lagde dem på bordet, kunne hun se de var lige perfekte til at blive høstede. hun smillede endnu mere " de skal nok blive til noget findt brød" Sara tog grove hør sække hun havde fundet henne i det ene hjørne og skar dem op i den ene side med hendes kniv, hvorefter hun syede dem sammen i den ene side. " der er vel ikke et reskabsskur et eller andet sted, vi skal have noget vi kan slå med? så vi kan få korne af ståene" Sara lukkede stigene så de ikke vil gå op og holdte det op for sig. Det så nogle lunde ud de to sække lignede nu et tøppe Sara smilede tilfreds.
|
|
|
Post by Aliestor on Feb 23, 2010 9:00:53 GMT 1
"Jeg havde bare lige brug for noget frisk luft og så fandt jeg det her på vejen"
Aliestor rullede med skuldrene og rettede nakken, efter Sara tog neende.
"Jeg tror ikke det kan betale sig at slå så lidt korn, stråene skal bare skæres af og kornet kværnes, og sies? Eller ha du en bedre ide?"
Med døren stadig åben gik Aliestor udenfor igen, han fandt en krog der så ud til at være indrettet til formålet, han hængte sit bytte op og gik ind igen..
"Jeg syntes vi skal grille hjorten.. Sagde han da han gik ind igen og lukkede døren efter sig.
|
|
|
Plateau
Feb 23, 2010 20:24:16 GMT 1
Post by sara on Feb 23, 2010 20:24:16 GMT 1
Sara smillede og tog de to ne under armen sommen med hør tæppet, Hun gik ud af døren og lod den stå åben så hun stadig kunne snakke med Aliestor "jeg tror godt vi kan få en god posion ud af det". Sara gik om til et redskebs skur der stod op af den ene side af huset. hun fandt En skovl og tog den med. Sara gik et lille stykke væk fra huset, Sara skrabede en fordubning i jorden. Sara lagde tæppet ud over fordybninge hun havde lavet, der efter spredte hun bygen ud over tæppet. Sara vendte skovlen rundt. og begyndte at slå, så krone faldt af.
Efter et stykke tid kom Sara ind med tæppet foldet sammen som en lille byldt. Sara satte den på bordet fandt en kornkværn som hun havde set over i den ene ende oppe af en vær. Hun prøvede at flytte den, men den var alt for tung og hun var bange for at ødelægge den flotte vide kjole "kan du ikke flytte den ud så jeg kan bruge den?" Sara gik ind på Værelset og rodet rundt i en af skyfferne, hun endte med at hive et sandfarvede forklæde frem *tænkte nok jeg havde set et*hun smillede tog den på og gik ud til Aliestor
|
|
|
Plateau
Feb 25, 2010 19:46:26 GMT 1
Post by Aliestor on Feb 25, 2010 19:46:26 GMT 1
((De karakter er lige så energisk som du selv er ^^))
Aliestor blev lidt overrasket over Saras pludselige stigende aktivitets niveau *Er euforiserende stoffer i hendes urteomslag?*
Aliestor gik med ud og betragtede Sara lidt, han kunne ikke lade være med at smile "Pas på benet, du skal også bruge krafter til at hele hvis du har planer om at kunne støtte 100% på benet igen" Så meget vidste Aliestor alligevel om anatomi og sår. Hans nekromantiske studier kræver han ved den slags.
Efter at dyret havde dryppet af hang Aliestor en pose hen over for at holde skadedyr fra det fine kød. Han kom ind igen da han hørte Sara kalde.
"Mine ribben er stadig kvæstet men jo jeg kan godt prøve.. Hvad er det præcis du vil?"
((Kan du ikke lige give en beskrivelse af kværnen?))
|
|
|
Post by sara on Feb 26, 2010 9:31:35 GMT 1
((Det er fordi hun er min gode side )) Sara Så lidt på kornkværnen, den gik hende til til omkring hofterne, den havde en stor firkantede trakt som gik ned i en kasse af tre, hvor der stak et rør ud af i bundene. " lad os hjælpes ad for kan heller ikke lyfte den alene med mit ben." Sara gik lidt rundt om kornkværnene, hun kiggede skeptisk på den, det så ud som kornkværnene ikke havde været brugt i et stykke tid, for den var meget støvet, " tror den lige skal støves af en gang." hun så op på Aliestor. "Hvem tror du har boet her?" hun tog håndene ned i lommen på forklædet, hvor hun havde lagt ringene, Sara havde fundet. "Nå skal vi lige fået lyftede denne her" hun tog fat i kværnene.
|
|
|
Post by Aliestor on Mar 1, 2010 10:28:48 GMT 1
"Jeg ved det faktisk ikke, da jeg opdagede stedet for et år siden var det allerede forladt" Aliestor løj, i virkeligheden havde han spist dem der boede der. Han var så rasende på det tidspunkt at han næsten ikke kan huske det.
Aliestor tog fat og begyndt at løfte "Hvor vil du have den hen? Og pas nu på det ben!"
|
|
|
Post by sara on Mar 1, 2010 11:39:21 GMT 1
Stønnede lidt da hun løftede "Jeg skal nok passe på benet" Sara gik hen mod borderet og satte den ned "puha den var tung" Da Aliestor havde sat den tog Sara og helte korne ned i og tog en skål og satte nede så melet kunne falde ned i den. Da hun var færdig med at male melet, " der er lige nok mel til to brød" Sara begyndte at bage "Du kan komme ind med de ting af hjorten der skal koges så skal jeg nok ordne det" Sara lagde et stykke klæde over dejen og satte den over i vindues karmen. Hun fandt en koge kedel og hældte resten af vandet ned i den. Hun gik ud for at fulde spandene op med vand igen. Sara gik ud til brøndene der stod omme ved skuet.
Sara så ud mod horisonten, og syntes hun så en støvsky der kom nærmer. Hun gik ind i huset og state spandene. "Aliestor syntes jeg så nogle men jeg er ikke sikker" Sara gik ud i døren for at se efter, det var rigtig nok støvskyen der kom nærmer, var tre mænd til hest og de var på vej mod huset. Sara blev nervøs *hvad nu hvis det er nogle fra kroen* Hun skyndte sig ind i huset med et flakkene blik.
|
|
|
Post by Aliestor on Mar 2, 2010 20:25:12 GMT 1
Aliestor tænkte kort *3 ryttere mod 1 fighter med såret ben og en nekromantiker uden manareserver*
"Hvor lang tid har vi før de kommer til huset!? Jeg foreslår vi ser rytterene an fra afstand, vi må skynde os at pakke sammen.."
Hvis man lyttede efter i den rigtige retning kunne man lavt høre lyden at hove i galop der blev højere...
Aliestor skyndte sig ud og hev hjorten ned. han puttede den først ordenlig i sækken han hanvde hængt over den. Sækken var indrettet til at bære byttedyr og havde en strop han tog over skulderen så han bar dyret på ryggen.
"Tar du kornet? Så hælder jeg vandet ud!"
Han hældte halvdelen af vandet på pejsen/bålstedet i huset og trampede i resten af gløderne for undgå at de 3 ryttere ville kunne vurdere hvor lang tid siden hytten havde været brugt. Lidt håbløst da den stadig ville være varm vidst han men noget skulle man jo gøre..
Aliestor commanderede det ene skelet ind i huset og den anden lige uden for , hvor efter han brød bindinger der band kngolerne samme hvilket forvandlede dem til bunker med gamle knogler klar til at samle sig igen på komando.
Aliestor gik over for at støtte Sara og hjælpe hende med kornet..
|
|
|
Post by sara on Mar 3, 2010 12:51:36 GMT 1
Sara stod helt stivnet nogle minutter. Hun kunne høre hovslagene komme nærmere. Hun kunne ikke rør sig ud af stedet. *hvad nu hvis det er nogle at de mænd fra kroen*
Sara fik endelig løsrevet sig "Aliestor vi kan ikke nå væk,før de kan se os og det kommer til at se for mistænkeligt ud" Sara tog den spand hun havede og satte den ind i huset. "du bliver nød til at tænde ildene igen, vi må skynde os at gøre sådan så det ser ud som vi har boede her længe" Sara Løb rundt i huset.
Hun trak de tæpper der lå på nogle stole og border..
|
|
|
Post by Aliestor on Mar 3, 2010 13:01:32 GMT 1
Aliestor tog fat i Sara og så hende i øjne:"Sara, vi tar afsted nu!.. Det er bedre af se dem an på afstand, vi kan gemme os i bjergene." De var i en meget dårlig situation, men Aliestor var vant til at være jaget. Han paranoia havde holdt ham i live og reddet ham fra farlige situationer før.
"Vi kan vende tilbage i aften hvis de stadig er der.."
|
|
|
Post by sara on Mar 3, 2010 13:19:29 GMT 1
Sara Stirede lige tilbage på Aliestor " Jeg har ikke tænkt mig at leve et helt liv på flugt" Hun hev sig fri og gik ind på værelset.
Sara hev et par skuffer ud og fandt en rygsæk den satte hun på gulvet, en en anden skuffe fandt hun en varmer kjole, den lagde hun ned i rygsækken sammen med hendes gamle tøj der var i stykker, Hun fandt også et par varme støvler og en varm kappe det lagde hun også i tasken sammen med et par vanter. *Nu må det være nok håber ikke jeg får brug for det*. Hun tog en sommerkappe på hun havde fundet inde i skabet, sammen med vinterkappen.
Da hun kom ud igen gik hun hen mod døren "Men hvis du siger det er bedst at vi tager afsted si må vi afsted" Sara gik ud i køkkenet og pakkede dejen godt ind i noget linde *Håber det holder*
|
|
|
Post by Aliestor on Mar 9, 2010 12:51:44 GMT 1
Aliestor sukkede over Saras kommentar * Vi flygter ikke det er en taktisk tilbagetrækning*
Aliestor hjalp Sara med at komme hen til dragen og tog hendes oppakning og og hjalp hende op så hun sad foran ham med ryggen til ham i sadlen.
Uden noget synligt tegn lettede den døde drage elegant og dækkede området i en tåge af råddenskab og livløsned. *Så får vi at se hvad de syntes om det*
Aliestor fik dragen til at flyve om bag rytterne for at se dem an, de var højt nok til at man ikke kunne se hvad det var hvis man kiggede op..
|
|
|
Plateau
Mar 15, 2010 11:33:22 GMT 1
Post by sara on Mar 15, 2010 11:33:22 GMT 1
Sara så ned på mændene. Den ene red på en skimmel, det Sara kunne se af ham, var han ret høj slank og havde langt hår kulsort hår. Den anden mand var også høj men ikke lige så høj som den første på skimmelen , han havde også langt hår som hang løst. Den sidste var den højeste han var også langhåret, hans var brunligt, han havde sat sit hår op i en fletning.
Da de fløj hen over de 3 gav det et gisp i Sara, ham der havde sat håret op havde spidse øre ligesom hende hun studeret ham grundigt. Hun sikrede sig at det ikke bare var noget hun havde set, men han havde spidse øre.
Hun drejede hovede for at studere hans ansigt da de fjøl hen over dem..
|
|