Shailiha
Administrator
Honor isn't about making the right choices. It's about facing the consequences.
|
Post by Shailiha on Feb 13, 2010 17:48:23 GMT 1
Princippet er simpelt - her er stedet hvor du kan skrive en kort anmeldelse af de bøger du har læst, som andre bare skal læse! The Night Angel Trilogy Serien består af tre bøger ( The Way of Shadows, Shadows Edge og Beyond the Shadows) hvor man følger gadedrengen Kylar Stern på hans fysiske og psykiske rejse for at blive den ultimative snigmorder. Undervejs bliver han indblandet i politiske intriger i både samfundets over- og underverden, mens han bliver forfulgt af profetier og skæbnens spil. Det er en historie om loyalitet, kærlighed og venskab, samt mord, forræderi og mørkets kræfter. Gang på gang bliver Kylar udsat for umulige valg hvor alt vil have ubehagelige konsekvenser for dem han elsker, som linjen mellem rigtigt og forkert bliver slørret og udvisket. Er Kylar villig til at betale den pris det koster, at blive den bedste af de bedste? Dette var en af de få serier, hvor jeg helt alvorligt overvejede at starte forfra da jeg var færdig med den sidste bog.
|
|
|
Post by Guderne on Feb 13, 2010 23:40:14 GMT 1
Det lyder faktisk som en god serie. Er det en only english? Og er det i så fald muligt at få den på danske biblioteker? Jeg vil også lige anbefale et par bøger. Jordens Søjler og Uendelig Verden af Ken Follet. Bøgerne foregår begge i byen Kingsbridge i middelalderen og følger en række personer i deres kamp for at opnå deres mål. Det er de bedste bøger, jeg nogensinde har læst, og jeg kan varmt anbefale dem
|
|
Shailiha
Administrator
Honor isn't about making the right choices. It's about facing the consequences.
|
Post by Shailiha on Feb 13, 2010 23:53:17 GMT 1
Den er kun på engelsk ja... men den findes på de danske biblioteker, så den kan i hvert fald bestilles hjem hvis biblioteket nær dig ikke har det.
Jeg har ofte overvejet at læse Jordens Søjler, jeg tror endda min mor har den. Er det egentlig en fantasy-verden eller mere en middelalder-agtig verden som f.eks. Vølvens Datter?
|
|
|
Post by Guderne on Feb 13, 2010 23:58:30 GMT 1
Har ikke læst vølvens datter, men det er i hvert fald ikke fantasy. Alligevel er den forbandet god. Især slutningerne er epic. Bagefter sad jeg med lidt af en WOW-føelse Bøgerne minder dog ret meget om hinanden. Både personer og handlingsmønster.
|
|
Link
Kriger
Hvis sk?bnen vil det
|
Post by Link on Feb 14, 2010 11:10:21 GMT 1
Kan også varmt anbefale "pillars of the earth". Ligeledes er "Wheel of time" også en fantastisk serie. Hvis folk også er til Sci-fi må "Dune" også klart være et must sammen med "Ender's game"
|
|
|
Post by Guderne on Feb 14, 2010 14:17:50 GMT 1
Pillars of the earth er jordens søjler på engelsk Men det understreger blot min pointe: LÆS DEN!!!!!!!
|
|
|
Post by Malekith on Feb 14, 2010 15:55:03 GMT 1
Jeg ville umiddelbart også anbefale det mørke tårn af steven king, genial serie
|
|
|
Post by Guderne on Feb 14, 2010 17:26:03 GMT 1
Skulle jeg egentlig ikke også nævne Greven af Monte Christo? En klassiker! Handler om en ung sømand med en lovende fremtid. Pga. andres folks forræderi mister han dog både sit job og sin forlovede, og ender i fængslet. Det lykkedes ham dog at flygte og skaffe sig en formue, og år senere vender han tilbgae som Greven af Monte Christo for at tage hævn på dem, der har gjort ham uret. Genial bog
|
|
|
Post by mivoix on Feb 16, 2010 22:20:46 GMT 1
Jeg vil også varmt anbefale vølvens datter.. Faktisk hele serien der hedder Jarastavens vandring, skrevet af Saga Borg.
Og så er der selvfølgelig Dragonlance. En rigtig god fantasy klassiker. Der er rigtig mange bøger i serien men til at starte med kan man sagtens nøjes med krøniken. På dansk er det 6 bøger og på engelsk er det 3 bøger.
|
|
|
Post by sara on Feb 18, 2010 13:27:18 GMT 1
Jeg vil også lægge et godt ord ind for Jarastavens vandring.
jeg kan også anbefale blodbrødre som også er skrevet af Saga borg. Det er en serie som i øjeblikket er op på 8 bøger, den forgår i 14-tallet oppe i sverige. Man følger en adelsfamilie i deres kamp mod et ondt broderskab.
|
|