Shailiha
Administrator
Honor isn't about making the right choices. It's about facing the consequences.
|
Post by Shailiha on Jan 7, 2010 23:29:57 GMT 1
Jeg kom til at tænke på dette da jeg sad og skrev svaret til Malekith, hvor Shai er i gang med at banke (og få bank af) en række brutale fyre. Måske det kunne være en ide hvis man kunne få skills/stats point for at kæmpe mod npc'er? Altså fjender der IKKE er styrede af andre brugere.
Det ville også gøre det lidt mere attraktivt at f.eks. samles i en gruppe på en to stykker eller sådan, og gå ud for at banke en eller anden gruppe af banditter, lad dem blive angrebet af tyve eller hvad ved jeg.
Enten skulle man sætte et system op som der er ved de nuværende kampe, eller også skulle Admin gå ind og kigge på hver enkel kamp og bestemme hvor mange point der skulle gives for hver. Også eventuelt guld hvis f.eks. ens karakter ikke har noget imod at stjæle fra de faldne.
Good idea? Bad idea?
|
|
Aaron
Administrator
|
Post by Aaron on Jan 8, 2010 17:16:17 GMT 1
Det lyder interessant, men jeg er ikke sikker på at jeg helt har forstået det Altså et system, hvor medlemmerne kan slås mod NPC'ere i normale tråde, hvorefter admins kommer rundt og bedømmer deres kampe, og giver dem stats/skills. Er det korrekt?
|
|
Shailiha
Administrator
|
Post by Shailiha on Jan 8, 2010 17:35:22 GMT 1
Jep, noget i den stil ^^ F.eks. kampen mod banditterne i min og Malekiths tråd. Eller hvis vi siger at Shai tog ud for at lede efter et drageæg, og måtte slås med en drage om det eller hvad ved jeg. Synes bare det virker mest realistisk hvis det om ens karakter lærte noget eller ej, ikke afhang af om den mørkelver man sloges mod var styret af en anden bruger eller ikke af nogen. I spillet er der jo egentlig ikke nogen forskel på de to slags karakterer xb For at forhindre at folk ikke bare farmer for at få helte-class'en eller komme på Hall of Fame, så kan man eventuelt sige at det kun er kampe mod brugere der gælder der. Man kan også sige at der mindst skal være to personer i tråden, så folk ikke bare opretter og kæmper for sig selv (ikke at jeg tror nogen her kunne finde på det, men folk der kommer til senere ved man jo aldrig noget om )
|
|
Aaron
Administrator
|
Post by Aaron on Jan 8, 2010 17:49:22 GMT 1
Som sagt lyder det interessant, men indtil videre er jeg dog skeptisk. Jeg vil dog forfærdelig gerne høre flere ideer og meninger, hvad det her angår Det er nok mest fordi jeg er bange for, at folk begynder at bruge det som en let løsning til at blive hurtigt stærke. Farming som du kaldte det. Selvfølgelig måtte de kun have en sådan tråd aktiv af gange, hvis det skete, men jeg er stadig lidt usikker :/ ÆNDRING! Ved nærmere eftertanke synes jeg faktisk rigtig godt om ideen. Jeg skal se om jeg kan få den integreret på boardet.
|
|
Aaron
Administrator
|
Post by Aaron on Jan 8, 2010 22:28:51 GMT 1
Ok. Efter at have tænker over det, syntes jeg faktisk rigtig godt om ideen, og her er så et forslag over, hvordan det kunne se ud:Eventyr Ud over [D]-tråde, kan man også blive stærkere ved at deltage i eventyr. Eventyr foregår ved, at to eller flere medlemmer laver en tråd med [E] i sit navn, hvor disse kæmper mod en eller flere NPC’ere, og derefter skiftes til at skrive i tråden. Regler for eventyr: 1. Alle deltagere må styrer NPC’erne. Man kan dog også vælge at lad en deltager styre NPC’erne. 2. Man skal poste i et eventyr mindst hver 3. dag. Ellers kan de andre deltagere vælge smide en ud af eventyret. Hvis der kun er en anden deltager, kan denne vælge at afslutte tråden med det samme i stedet. I dette tilfælde vil kun den ene deltager få en belønning. 3. Alle deltagere skal være enige, før en tråd afsluttes. Når man er færdig med en [E]-tråd skal man gøre en moderator opmærksom på det, og denne vil så uddele belønninger til deltagerne. Belønninger afhænger af kampens længde. Deltagere får: 2 statpoint, 2 skillpoint og 10 guld pr. side. Derudover kan en moderator vælge at trække statpoint, skillpoint og guld fra en spillers belønning, hvis denne har gjort det exceptionelt dårligt, eller lægge statpoint, skillpoint og guld til en spillers belønning, hvis denne har gjort det exceptionelt godt. En moderator skal dog høre en anden moderators mening, før han trækker fra eller lægger til en spillers belønning. Tips til at lave et godt eventyr: Det kan være en god ide at lave et plot, til sit eventyr, så det ikke bare er kamp. Dette kan hjælpe til med at gøre eventyret mere spændene. Skab en god stemning i eventyret. Jeres karakterer skal helst komme ud for problemer i eventyret. Der er ikke noget ved det, hvis de kommer igennem uden en skramme. Jeg vil dog gerne høre folks kommentarer, før jeg smider det ind under regler. Er det nogen lunde forståeligt, og er der nogen, der kan se nogen fejl ved det?
|
|
|
Post by Steve on Jan 8, 2010 22:35:37 GMT 1
perfect!!!!!!
|
|
Shailiha
Administrator
|
Post by Shailiha on Jan 9, 2010 0:00:15 GMT 1
I love it! Thank you ;D
Men snakker vi om belønning for hver side i eventyret, eller for hver side der kæmpes i eventyret? Fordi hvis det er hver side i eventyret skal der nok sættes et limit på hvor meget man kan tjene - jeg kan forestille mig at sådan nogle hurtigt kunne blive ret lange.
|
|
|
Post by Steve on Jan 9, 2010 0:30:36 GMT 1
det er vel hvor mange sider der kæmpes.. det er jo noget bæ hvis der er en gruppe på fem der har skrevet 10 sider og så kæmper 1 af dem
|
|
Aaron
Administrator
|
Post by Aaron on Jan 9, 2010 13:38:02 GMT 1
Jeg tænkte egentlig på alle siderne i [E]-tråden. I det tilfælde, Steve nævner, vil administratoren jo kunne trække point fra deltagernes belønning.
|
|